7 redenen waarom jij moet bloggen

Bloggen is een vorm van content marketing en zorgt voor een professionele uitstraling. Met een goede blog laat je aan de buitenwereld zien dat je verstand van zaken hebt. Je bindt mensen aan je merk waardoor je brand awareness wordt vergroot. Ook zoekmachines zijn gek op blogs. Indien je regelmatig blogt zien zoekmachines dat je het belangrijk vindt om tijd te steken in je website. En wanneer je goede blogs schrijft zul je ook zien dat mensen het gaan delen en ernaar gaan linken. Ook dat heeft een positief effect op de vindbaarheid van de website. Je zult daardoor op den duur zien dat de website hoger scoort in de zoekmachines.

1. Bloggen verhoogt traffic naar je website
Een blog is een mooi online reclamebord voor je bedrijf. Belangrijk is om te schrijven over onderwerpen waar men naar zoekt. Hoe specifieker het onderwerp is, hoe groter de kans is dat je hoger in Google’s zoekresultaten terecht komt en dus meer traffic naar je website leidt. Bedrijven die bloggen genereren 97% meer links naar hun website dan bedrijven die dat niet doen!

2. Bloggen heeft een positieve invloed op SEO
Dit punt sluit mooi aan op het vorige punt. Hoe meer relevante traffic, hoe hoger je url wordt gerankt en daardoor zal je website weer hoger in de zoekresultaten verschijnen! Elke blog wordt namelijk geïndexeerd door Google. Mits je blog correct gebruik maakt van zoekwoorden waarop je graag gevonden wilt worden, zal het nog jarenlang zorgen voor een betere vindbaarheid. Dus ook op lange termijn heb je iets aan jouw blogs.

3. Bloggen zorgt voor ontwikkeling binnen jouw vakgebied
Het schrijven van een goede blog dwingt je om na te denken over je onderwerp en onderzoek hiernaar te doen. Tijdens het schrijven van de blog zijn je gedachten bepalend. Waarschijnlijk weet je nog maar de helft van wat je wil vertellen, 40% moet je nog controleren of onderzoeken en 10% check je bij een collega. Zo breid je je eigen kennis uit. Het resultaat is een artikel én aangescherpt inzicht.

4. Bloggen houdt de relatie met klanten warm
Klanten zullen je (bedrijfs)naam vaker terug zien komen. Daardoor zal de relatie met hen versterkt worden en je branding en awareness toenemen. Dus door regelmatig te bloggen kom je periodiek weer onder de aandacht van je huidige én nieuwe klanten!

5. Bloggen zorgt voor een boost in jouw ‘sales’
De belangstelling voor diensten welke je bedrijf kan leveren zal toenemen. Het aantal aanvragen dat spontaan binnenkomt via de telefoon of mail zal stijgen. Bloggen om je expertise te tonen en zo autoriteit op te bouwen is absoluut een belangrijke reden. Door jouw deskundigheid en kennis die je deelt via een blog bouw je aan het vertrouwen in jouw bedrijf. Marketeers/sales agents die bloggen, generen 67% meer leads dan degenen die dat niet doen

6. Bloggen is inspirerend voor anderen
Het internet is van nature een kennismedium. Google verwerkt meer dan 500 miljoen zoekopdrachten per dag van mensen die informatie zoeken. Jij draagt zo jouw steentje bij zodat jouw kennis gelezen en gedeeld wordt! Expertise moet je delen!

7. Bloggen geeft jouw werknemers een gezicht!
Een blog laten schrijven is een ideale manier om werknemers een gezicht te geven . Sommige bedrijven hebben een website zonder Teampagina met afbeeldingen van werknemers. In een blog kan een werknemer zijn/haar verhaal kwijt, als kennis en expertise over zijn of haar vakgebied, maar ook persoonlijke dingen.

Als jij na deze 7 redenen nog niet overtuigd bent van het belang van bloggen, dan wil ik jou op een andere manier overtuigen 😊. Mail mij op niels@mkbanner.nl!

Niels Bodde
Online Specialist

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *