online adverteren in de automotive branche

Het product spreekt eenieder al aan: auto’s. Dit laat weinig te raden over, maar hoe bereik je de consument voor de reserveringen van een nieuw model auto wat op de markt komt, auto’s die verkocht moeten worden omdat ze al op kenteken staan of promoties van specifieke lease acties? Antwoord: met online adverteren. Online adverteren in de automotive branche is op verschillende manieren in te zetten: zo kun je online campagnes ondersteunend of activerend inzetten. Ondersteunende campagnes zorgen voor bekendheid van een nieuw product of jouw bedrijfsnaam en activerende campagnes hebben een goede landingspagina nodig waarop de consument actie kan ondernemen. De interesse is immers al gewekt door de online inzet! En let op: alles is meetbaar, zoals het aanvragen van brochures, offertes en proefritten: wij meten alles mee.

Meestal hebben de fabrikanten van auto’s al mooie beelden om mee te mogen adverteren. Hiermee kunnen we de aandacht van de klant trekken. In de tekst ondersteun je de beelden door extra informatie te geven en een CTA mee te geven.

Jaguar

Het nieuwe model van Jaguar, de I-Pace, werd gelanceerd en Knook Breda wilde reserveringen en proefrit aanvragen verzamelen voor dit model.

Onze uitvoering

We hebben een landingspagina aangemaakt voor de campagne van Facebook, LinkedIn en Instagram advertising en Google AdWords. Tijdens de campagne hebben we de advertenties of doelgroepen uitgeschakeld met de minste leads om zo te optimaliseren naar best presterend en juist daar een boost aan te geven.

De resultaten

Voor deze campagne hebben we 23 reserveringen en 7 aanvragen voor een proefrit behaald.

Bosch Car Service

Bosch Car Service kwam bij MKBanner met de vraag of wij meerdere (ze hebben er ruim 400) lokale dealers konden ondersteunen op het gebied van online marketing. De doelstelling van deze online activiteiten was om werkplaatsafspraken te maken bij deze verschillende lokale dealers.

Onze uitvoering

We hebben Dynamische Geotargeting ingezet, omdat dit de mogelijkheid biedt om met meerdere vestigingen online zichtbaar te zijn, met uniforme uitstraling, zonder dat je voor iedere vestiging afzonderlijk een bannerset hoeft te maken.

De resultaten

Dankzij Dynamische Geotargeting spraken de banners de juiste doelgroep aan in het juiste gebied op de relevante websites. Denk hierbij aan haarlemsdagblad.nl in Haarlem. Onze uitvoering resulteerde in een toegenomen brand awareness van de individuele Bosch Car Service vestigingen. 

Wil je meer informatie over wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Laat onze specialisten jou verder helpen!

Neem contact met ons op!

Greep uit onze klanten: