online adverteren voor het onderwijs

Online adverteren voor het onderwijs is ingewikkeld. Het is een aanbod aan de jongeren die willen studeren, maar ze weten vaak nog niet welke richting ze op willen. Heb je er wel eens aan gedacht dat deze advertenties ook goed werken wanneer je de ouders target? Deze hebben vaak een grote zeggenschap over de scholen waar ze hun kinderen willen inschrijven. Uit ons onderzoek en onze ervaring is gebleken dat per provincie verschilt wie de beslissingen neemt en waar ouders meer invloed hebben. Met dit soort learnings helpen wij jou verder.

In het onderwijs is het van groot belang om goede USP’s te hebben. Waarom moet iedereen bij jou studeren? Daarnaast moet het aanbod van de studie goed bij het beeld passen of moeten er afbeeldingen gebruikt worden die op school zijn gemaakt, zodat mensen zichzelf en anderen hierin herkennen. Dit zorgt ervoor dat je interactie op de advertentie krijgt en bekenden van iemand op de foto zich betrokken voelen bij jouw opleidingsinstituut. 

Wij doen ook aan content creatie. Mocht je op zoek zijn naar beeldmateriaal om te gebruiken tijdens jouw campagne, kunnen wij onze content specialisten voor jou op pad sturen.

Onderwijsgroep Noord-West Holland (B2B)

Onderwijsgroep Noord-West Holland had als doel om aan tafel te komen met bedrijven om interne opleidingen te verkopen. Hierbij zijn we een samenwerking met het afsprakencentrum van New Sales Company aangegaan, om de leads uit onze online activiteiten op te volgen en de afspraak in te plannen voor de accountmanagers van de Onderwijsgroep.

Onze uitvoering

We hebben Facebook. LinkedIn advertisingdisplay advertising en Google AdWords ingezet om de leads te verzamelen. Deze leads hebben wij vervolgens aan het afsprakencentrum van New Sales Company doorgezet om de leads op te volgen en afspraken te maken.

De resultaten

Met de ondersteuning van New Sales Company hebben we in 1 jaar tijd 84 new business afspraken weten te maken met bedrijven uit de doelgroep. Dit is een perfect voorbeeld van het belang van de combinatie tussen sales & marketing. 

ROC Kop van Noord-Holland

Voor de opleiding VeVa Maritiem waren er nog enkele plekken beschikbaar. Hiervoor wilden ze de opleiding onder geïnteresseerden ter aandacht brengen. De doelgroep omving vooral jongeren die een studie op MBO niveau wilden volgen en ouders van deze jongeren.

Onze uitvoering

We hebben Facebook advertising ingezet met ondersteuning van Instagram om zo de jonge doelgroep te bereiken. Daarnaast ondersteunen we ook deze campagne weer met display advertising om zo de contactmomenten te vergroten.

De resultaten

Met de ondersteuning van display advertising hebben we bijna 5 keer meer clicks gegenereerd en een CTR van 2,55% bereikt.

Onze online specialisten hebben meerdere klanten in het onderwijs mogen helpen om effectieve campagnes op te zetten. Laat ons jou helpen met onze learnings en ervaring!

Neem contact met ons op!

Een aantal klanten waar we al mooie campagnes voor mogen draaien: