Column januari 2019

Interview met een influencer: Ajacied Joël Veltman

Vanuit MKBanner werk ik continu samen met influencers. Nano-, Micro-, Meso-, Macro- & Mega influencers. Dit wil eigenlijk zeggen van 5000 tot 1.000.000 + volgers. In diverse branches hebben wij poules van influencers die wij in kunnen zetten voor specifieke campagnes. Heel belangrijk is de thematische relevantie tussen de boodschap van de adverteerder en het account […]

column nathalie december

Optimaliseren doe je zo!

Ik ben al meerdere jaren werkzaam in de online marketingwereld en er is geen wereld die zo snel verandert als deze. Als je 2 weken op vakantie bent geweest moet je je zo goed als inlezen in de nieuwste materie of nieuwste mogelijkheden. Zijn het geen nieuwe mogelijkheden, dan is het wel nieuw vakjargon. Gelukkig […]

het leven van een influencer blog intervieuw marion

Een kijkje in het leven van een influencer

Influencers zijn al een tijd lang hot! Niet alleen de Kardashians van de wereld, maar ook de Monica Geuze’s en Enzo Knol’s hebben het in de influencer wereld gemaakt. En het leuke aan deze influencers is, dat het gewoon mensen zijn. Je kunt ze overal op straat tegen komen. Er is nu zelfs een marktplaats […]

10 tips voor een sterke seo

SEO: 10 tips voor een sterke SEO

Het belang van Google hoef ik volgens mij niet uit te leggen, want Google is dé marktleider op het gebied van zoekmachines en neemt beetje bij beetje de wereld over. Grapje natuurlijk, maar dat we niet meer zonder kunnen, maken de volgende feitjes zeker duidelijk. 70% van de mobiele zoekopdrachten zorgt binnen zestig minuten voor […]

Let op! Marketingtrends voor het laatste kwartaal

Let op! Marketingtrends voor het laatste kwartaal

Het laatste kwartaal van het jaar gaat bijna in, de laatste marketingbudgetten moeten wellicht nog ingepland worden en er wordt volop gebrainstormd over nieuwe (online) mogelijkheden. Dat is niet altijd even makkelijk. De nieuwste marketingtrends achterhalen, die ook nog eens goed werken. Je moet haast wel bij een full service marketing- of mediabureau werken om […]

Facebook targeting: hoe bereik ik mijn doelgroep?

Facebook targeting: hoe bereik ik mijn doelgroep?

Op Facebook en Instagram is veel meer mogelijk dan je in de eerste instantie zou denken. De meeste adverteerders met alleen basiskennis Facebook klikken gewoon op “promoten” en gaan aan de slag met een organisch goed lopende, bestaande post. Op zich een goede eerste start, maar hoe bereik je nou op de juiste manier jouw […]

Goed LinkedIn profiel

Het belang van een goed LinkedIn profiel

Social Selling is hot! Waarschijnlijk heb je het al heel veel mensen om je heen horen zeggen of roepen. Social Selling. Wat is dit nou precies en waarom is het zo belangrijk? Het heeft alles te maken met jezelf op de juiste manier presenteren op onder andere LinkedIn, waar ik in deze column meer op […]

Evaluatie: de APK voor jouw marketing!

Het eerste half jaar is alweer bijna om en verschillende marketing activiteiten zijn de revue gepasseerd, maar wat hebben deze activiteiten opgeleverd? Elk begin van het jaar ligt er een marketingplan klaar voor het komende jaar en staat de marketingkalender als het goed is als een huis. Hebben deze marketingactiviteiten hun doel behaald? En welke […]