Content creatie

Content creatie en storytelling

Content creatie is een onderdeel van content marketing en is een belangrijk aspect wanneer je jouw verhaal aan de klant vertelt: storytelling. De content van alle online marketing activiteiten is hierbij zeer belangrijk. Je kunt natuurlijk Shutterstock beelden aanschaffen, maar deze zijn niet origineel en dekken de lading vaak niet. Plus: Google indexeert dit natuurlijk niet als  ‘original content’.

Er zijn verschillende soorten content die wij voor jou kunnen maken. Onze specialisten weten exact hoe je specifieke content in zet, passend bij jouw boodschap, doelgroep en bij de kanalen.

Heb je wel eens gedacht aan het maken van een content kalender? Deze kalender omvat alle content en strategieën die je dat kwartaal/jaar uit gaat zetten. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en heb je altijd inzichtelijk welke content er gemaakt moet worden met welk doel en voor welk kanaal. Of je content nou informatief, persuasief of bindend moet zijn – wij helpen je graag verder met het uitwerken van deze kalender.

albrecht haan mkbanner content creatie

Plan van aanpak

We willen graag de 5 W’s (Wie, Wat, Waar, Waarom, Wanneer?) met jou bespreken om te bepalen welke content bij jouw bedrijf past.

Waarom?
Wat is jouw USP? Is jouw product of dienst de goedkoopste, veiligste, gemakkelijkste? Dus waarom moet men jouw product/dienst aanschaffen? Wanneer je dit weet, kun je de onderstaande 4 W’s beter beantwoorden.

Wie?
Wie is jouw doelgroep? Omschrijf deze kort en krachtig. Welke interesses of eigenschappen hebben jouw klanten met elkaar gemeen? Heb je een goed beeld van jouw doelgroep?

Wat?
Weet jij al welke soort content het beste werkt bij jouw doelgroep? Wij geven jou hier graag advies over. Wanneer je weet welke soorten content goed werken bij jouw doelgroep kun je nadenken over;

Waar?
Welke zet je in? Je kunt met display bannering segmenteren op welke websites je banners zichtbaar moeten zijn of welke social media kanalen je in zet. Het enige wat we nu nog moeten bepalen is;

Wanneer?
Wanneer alle bovenstaande vragen zijn beantwoord heb jij een duidelijker beeld van hoe de campagne eruit gaat zien en welke boodschap je wil vertellen. Sommige content is namelijk seizoensgebonden. In de laatste stap bepaal je op welke datum de campagne begint en hoe lang deze moet lopen. Ook hier adviseren wij jou in, omdat elk kanaal een andere ideale looptijd heeft en er bepaalde weken of maanden zijn, waarin de online traffic afneemt of juist toeneemt.

Interesse? Neem contact op!