Influencer marketing

Wat is influencer marketing? Het woordje “influencer” zegt al genoeg. Het beïnvloeden van jouw doelgroep. Wanneer je weet wie jouw doelgroep is, moet je je in de doelgroep verplaatsen. Iedereen volgt ‘bekende’ personen of leest tijdschriften (influencers). Jouw doelgroep neemt de meningen van deze influencers aan voor de waarheid. Wanneer ze jouw product of dienst aanprijzen, zullen ze hier ook enthousiast van worden. Eigenlijk is influencer marketing de nieuwe mond-tot-mond reclame, maar dan beter.

Lees ook eens de blog over influencer marketing van instagrammer @mariafranciska 

Verschillende soorten influencers

  • Bloggers
  • Vloggers
  • Magazines
  • Instagrammers
Influencer marketing marion aan t goor mkbanner

Bloggers hebben een toestroom aan verkeer naar hun website. Ze schrijven (bijna) elke dag nieuwe informatie over een onderwerp. Als jouw doelgroep te vinden is via deze blogs, is het een goede manier om verkeer te genereren naar jouw website. Als de blogger ook een link naar jouw pagina plaatst, is dit weer goed voor jouw SEO score en natuurlijk webtraffic.

Vloggers bereiken meestal een jonge doelgroep (18-34 jaar) en is succesvol in marketing omdat volgers vaak een gevoel hebben van vriendschap. Uiteraard is het hierbij van belang dat een vlogger dezelfde uitstraling heeft als jouw merk, omdat dit aan elkaar zal worden gekoppeld.

Magazines zijn tegenwoordig allemaal online te vinden. Door middel van social media hebben ze een grote fan-base kunnen opbouwen. Via deze social media kanalen kun je als bedrijf een post inkopen met advertentiebudgetten. Wij hebben exclusieve samenwerkingen met velen magazines op social media. Wij kunnen daardoor posts plaatsen op de social media pagina’s van bekende magazines met een advertentiebudget om voor deze posts extra betrokkenheid te genereren.

Instagrammers leven voor mooie beelden. Wanneer jij visueel aantrekkelijke producten of diensten hebt, zou je kunnen zorgen dat een influencer op Instagram daar een post aan toewijdt. Ook kun je instameets laten organiseren, waarbij er meerdere instagrammers naar een locatie komen om mooie beelden te maken. Zo hebben jullie allebei mooie, nieuwe content en daarnaast heb jij extra zichtbaarheid, dankzij de Instagrammers die beelden van jouw product of dienst op hun Instagram plaatsen.

Instameets

Wat is een instameet precies? Een instameet is een evenement, met vaak een specifiek thema, waarbij enthousiaste Instagrammers samen komen om foto’s en video’s te maken. Deze worden vervolgens gedeeld op Instagram, vaak onder vermelding van een unieke hashtag die relevant is voor jouw bedrijf, product of dienst. Op die manier wordt de merkbekendheid van jouw bedrijf verhoogd en vind je onder deze hashtag originele en kwalitatieve user-generated content terug!

Wij organiseren voor diverse branches instameets. Met onze poule van influencers kunnen wij gericht influencers uitnodigen die jouw brand promoten.

Interesse? Neem contact op!