Display advertising

Wat is display advertising?

Begin met online adverteren door display advertising in te zetten. Wij maken alle formaten banners, foto’s of video’s en doen aan retargeting. Zo kun je in een specifieke regio of internationaal bereik creëren. Ook heb je zelf invloed op welke websites jouw banners getoond worden! Denk aan adverteren op nu.nl of misschien bereik jij jouw doelgroep beter op funda.nl? Wij hebben alle technologieën in huis om het meeste uit jouw campagne te halen!

Display advertising is een vorm van adverteren waarbij je banners inzet om je doelgroep online te bereiken. Wij werken met het Real Time Bidding (RTB) systeem, ook wel automated trading genoemd. Automated trading betekent het automatisch verhandelen van reclameruimte op internet middels een online veiling systeem. Door deze innovatie kunnen wij veel specifieker bannerposities inkopen en is de kwaliteit van advertentiecampagne zeer goed te noemen. Voorafgaand aan iedere campagne stellen wij een strakke relevante whitelist samen van websites die passen bij de doelgroep en het imago van de adverteerder.

Wij werken altijd standaard met een IAB banner set van minimaal 5 formaten, zoals de Large Rectangle, Medium Rectangle, Leaderboard, Skyscraper & Wide Skyscraper, om een zo goed mogelijke dekking te hebben op de voor jou gepersonaliseerde whitelist. Naast standaard IAB formaten zetten wij voor branding & awareness ook High Impact Rich Media formaten in. Denk daarbij aan een page peel, lightbox of halfpages & billboards. Deze geven extra opvalwaarde, maar realiseren ook een hogere CTR (1% – 5%).

Wij optimaliseren dagelijks en rapporteren wekelijks, waardoor jij continu op de hoogte bent van je campagne resultaten en wij continu voor het beste resultaat kunnen gaan door websites, plaatsen of tijdstippen etc. uit te sluiten en andere optimalisatieslagen kunnen maken.

Als online marketing bureau zijn we ooit begonnen met display advertising. Hiermee zijn we groot geworden. Hier komt onze naam MKBanner dan ook vandaan. De klant gaat door verschillende fases voordat ze een aankoop doen, de truc is om zichtbaar te zijn voor de klant in alle fases met de juiste boodschap. Op deze manier koppelen ze jouw naam aan de zoektocht naar een product of dienst. Onbewust zullen ze dan een voorkeur voor jouw bedrijf hebben wanneer ze tot een aankoop overgaan.

Lees onze blog over het effectief inzetten van (kleinere) marketing budgetten.

Verschillende strategieën voor display advertising:

Prospecting

Voor elke doelgroep hebben we een zogenoemde whitelists met websites opgesteld. Doordat we aangesloten zijn op een enorm netwerk van honderdduizenden websites kunnen wij alle doelgroepen bereiken.
De whitelists in combinatie met een strakke regio targeting zorgen voor een optimaal resultaat met minimale waste. Op deze manier sturen we alleen relevant verkeer naar jouw website.

High Impact Rich Media

Wat zijn high impact banners? Simpel; banners met een hoge impact. Deze banners hebben een groter formaat en vallen dus meer op. Hierbij zijn ook verschillende formaten beschikbaar. Naast deze formaten is het ook mogelijk om jouw producten aan te bieden in een banner. We bouwen de banner zo, dat hij data uit jouw database op kan halen. Hierdoor zullen producten die niet meer beschikbaar zijn nooit meer in jouw banners verschijnen en hoef je de banner dus ook nooit meer aan te passen.

online bannering formaten
Dynamische Geotargeting

Wat zijn high impact banners? Simpel; banners met een hoge impact. Deze banners hebben een groter formaat en vallen dus meer op. Hierbij zijn ook verschillende formaten beschikbaar. Naast deze formaten is het ook mogelijk om jouw producten aan te bieden in een banner. We bouwen de banner zo, dat hij data uit jouw database op kan halen. Hierdoor zullen producten die niet meer beschikbaar zijn nooit meer in jouw banners verschijnen en hoef je de banner dus ook nooit meer aan te passen.

(Dynamische) Retargeting

Met een goede prospecting campagne sturen we kwalitatief verkeer naar je website. Deze bezoekers hebben op de banner geklikt omdat de boodschap hen aansprak. Ze bevinden zich dan wel op jouw website maar meestal is één bezoek niet voldoende om over te gaan tot conversie (inschrijven nieuwsbrief, aankoop, offerte/brochure aanvragen). Hiervoor is herhaling nodig.

​Met retargeting zorg je ervoor dat bezoekers van je website jouw advertentie blijven zien. Hierin zit de kracht van herhaling! Door deze herhaling blijf je ‘top of mind’ bij de doelgroep en zal deze sneller tot actie of aankoop over gaan. Retargeting is hierdoor uitermate geschikt om conversies te realiseren.

Heb je wel eens gehoord van Dynamische retargeting? Dit is een vorm van retargeting die zich helemaal aanpast aan de wensen van jouw website bezoeker. Bijvoorbeeld: je bent op zoek naar een rode auto van maximaal € 20.000,-. Dynamische retargeting zorgt ervoor dat jij dan voornamelijk adverenties blijft zien van auto’s die aan deze zoekopdracht voldoen. Zo kom je als adverteerder heel dicht bij jouw doelgroep en speel je in op behoefte.

Viewability (extra)

Viewability heeft te maken met of een getoonde banner ook echt zichtbaar is geweest. Aan een banner die niet gezien is, heb jij als adverteerder namelijk niets. Een banner wordt pas ‘viewable’ genoemd indien deze minimaal 1 seconde in beeld is geweest. Viewabilty wordt steeds meer een belangrijke maatstaf omdat het veel invloed heeft op de campagne en daarmee de resultaten van een campagne. In het sales proces telt het aantal contactmomenten met de potentiële klant, dus zijn zichtbare banners daarin belangrijk. Men heeft namelijk tussen de 5 en 12 contactmomenten nodig voordat zij overgaan op conversie. In samenwerking met de dataspecialist op dit vlak ‘DMAi’, kunnen wij nu bij elke campagne de viewability in kaart brengen en daarmee enerzijds de campagne optimaliseren alsmede de maximale branding en awareness realiseren.

Start met effectief adverteren op relevante websites!

 

Prijsberekening
500.000 impressies
€ 2.000,-
Prijsberekening
1.500.000 impressies
€ 6.000,-
Interesse? Neem contact op!

Wat is het verschil tussen retargeting en remarketing?

Het korte antwoord: niet veel. Het betekent hetzelfde, maar Google gebruikt de term remarketing en Adcrowd gebruikt de term retargeting. Er zit dus geen verschil in wat het inhoudt, maar wel in het bereik. Adcrowd heeft namelijk wereldwijd een bereik van 98% en Google maar 35%. Dit komt omdat Google haar eigen systeem gebruikt, waarbij minder online plekken zijn aangesloten voor het gebruik van display advertising. MKBanner maakt logischerwijs gebruik van het systeem van Adcrowd, om onze klanten zo veel mogelijk bereik te kunnen bieden.